Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

U heeft besloten een aanvraag in te dienen voor het wissen van uw gegevens bij E25 zorg en welzijn. Dit is uw recht.

Graag maken we u erop attent dat het vernietigingsrecht alleen geldt voor gegevens die de hulpverlener heeft opgeslagen in het kader van zijn dossierplicht. Financiële en administratieve gegevens vallen niet onder het vernietigingsrecht.

De procedure ziet er als volgt uit:

  1. Cliënt/vertegenwoordiger(s) vragen vernietiging/wissen van gegevens aan middels onderstaand formulier.
  2. De administratie van de organisatie en de direct betrokken hulpverlener(s) honoreert binnen vier weken uw aanvraag tenzij er gegronde bezwaren zijn tegen het vernietigen van het dossier.De administratie kan besluiten een dossier niet te vernietigen vanwege:
    - Financiële en administratieve gegevens die voor de organisatie van belang zijn te behouden.
    - Kwesties waarbij de veiligheid van de betrokken cliënt in het geding is.
    - Meldingen bij veilig thuis/ meldcode kindermishandeling/ seksueel misbruik/ politie en/of justitie.
  3. De administratie stuurt bij niet honoreren van de aanvraag, uiterlijk vier weken na ontvangst van de aanvraag een terugkoppeling met daarin een onderbouwing van dit besluit.
  4. Indien er geen reden is tot niet- honorering worden binnen 6 weken na ontvangst de gegevens uit het dossier gewist en het dossier gearchiveerd samen met dit formulier.  
  5. Indien de aanvraag gehonoreerd is ontvangt de aanvrager binnen 2 weken na afronding een bevestiging van de vernietiging van het dossier.

Uw mag tegen een negatief besluit op uw verzoek van vernietiging een klacht indienen bij de organisatie zelf of bij de burgerlijke rechter binnen een termijn van 6 weken.

Voor wie vult u dit formulier in?

Gegevens cliënt

Met ondertekening gaat u akkoord dat gegevens van u vernietigd worden.

Clear Signature